sábado, 27 de agosto de 2011

Brunosfamilieblog

Liefste familieleden,

Als opa heb ik toch geleerd met een aantal blogs om te gaan. Mijn leermeester was de 18 jaar oude Pedro uit Benissa die ik 4 jaar geleden in de school voor artes marciales heb leren kennen.
Blogs schenken me veel genoegen door het contact dat ik ermee onderhoud met mensen over de hele wereld. Tegelijkertijd voel ik het schrijven aan als een soort therapie voor mezelf.
Maar er ontbrak iets aan.
Wat er volgens mij aan ontbrak is een blog waarop wij nieuwtjes van de families Goffin, Van Kerckhove, De Brabandere, Florquin en Van Kriekingen publiceren.
Wat denk je daarvan?
Is dat geen heel tof idee?
Eén ding staat vast: Ik wil meer contact met jullie allemaal hebben.
Het internet schenkt ons de mogelijkheid elkaar dagelijks te schrijven.
Het mag een lange brief zijn, maar korte berichtjes zijn zeer zeker ook welkom.
Ik heb dus het initiatief genomen en nodig jullie uit om aan onze familieblog deel te nemen.
Je zult merken dat mijn profiel in het Engels op het scherm verschijnt. Dat komt omdat de meeste lezers die ik heb Engelstalig zijn. Hoe ik dat profiel kan aanpassen weet ik niet. Zal het eens aan Pedro vragen.
Als het te moeilijk is om zelf iets op de blog te zetten, geen nood; je stuurt mij jouw brief en ik zet hem op de blog.
Afgesproken?

Hier komt ons eerste nieuws uit Jalón.

De wijnoogst is begonnen.
Onze huisbaas, Juan Vicente, vertelde me dat de hele oogst van alle wijngaarden van de 450 leden van de plaatselijke coop "La Virgen Pobre" binnen de 25 dagen binnen moet zijn. Er wordt nu gewerkt van zonsopgang tot zonsondergang. Als we op ons terras zitten te ontbijten zien we de gebukte ruggen tussen de wijnranken. Rijden we voorbij het gebouw van de coop dan zien we daar de lange rij tractoren met aanhangwagens staan die zijn volgeladen met druiven.
Jaren geleden heb ik vrienden als Cesar en Matías geholpen bij de oogst. Ik kan jullie verzekeren dat mijn rug 's avonds heel erg veel pijn deed, dat ik enkele keren in mijn eigen vingers knipte met de knipschaar en dat de met druiven volgeladen manden 10 ton wegen.
We kunnen ook de gelukkige geboorte melden van drie zwaluwkinderkens die in onze schuur (eigenlijk heet het gebouwtje Riu Rau)zijn geboren. We hebben wat over zwaluwen gelezen en ontdekt dat elk kindje door de ouders ongeveer 35.000 tot 40.000 insecten aangereikt krijgt. Dat zijn nog eens ouders zeg!

Voor allemaal nen dikken bees en tot weldra.

Opa Bruno

No hay comentarios:

Publicar un comentario