miércoles, 31 de agosto de 2011

Christophe, Tanya

Hoi Jalon & allen zowaar tegader,

Annick & Co ontbreken, doch ik vermoed dat jullie dat email adres wel hebben neen ?

Vanuit de Filipijnen niet veel nieuw nieuws. Ik profiteer van een kort, maar krachtige Sabat en bekijk in de volgende weken welke plannen we daadwerkelijk in realiteit gaan omzetten.

Doch, neen, terug reloceren naar Europa is nog geen optie en meer dan waarschijnlijk zenden we ons hebben en niet houden (terug)naar Taiwan.

Van daaruit zien we wel en dat alles is stof voor “to be continued”

Soit, voor nu is het even “alles kan en niks moet”

Het ga jullie allemaal goed !

Christophe & Co

Awel awel - dag Bruno en Tante Bea!

Leuk initiatief alleszins!

heb de link naar mijn privé email doorgestuurd

zal af en toe als ik iets zinnigs te melden heb mijn vingers over de toetsen laten glijden ;-)

hou jullie goed, geniet van het leven!

dikke toezen
tanya


Vanuit Jalón zal ik daar nog wat aan toevoegen.

Brand in de vallei

Zoals het steeds gaat bij bosbranden hoorden we laag vliegende vliegtuigen overkomen. We keken omhoog en herkenden het model van een brandblusvliegtuig. We liepen naar de andere kant van ons erf en zagen een grote rookwolk die kwam vanuit het oosten kwam. Intussen kreeg het eerste brandblusvliegtuig het gezelschap van een tweede maar ook nog van 2 helikopters. Omdat het wandeltijd was geworden voor de honden, liet ik hen in de auto springen en reed richting het dorp Lliber. Aan het sportcentrum parkeerde ik en we liepen in de richting van de droge rivierbedding. Op de berg achter Lliber zag ik zeer duidelijk een lang, rood front van hoge vlammen de helling opklimmen. Bij zonsondergang verdwenen de blussers maar de vlammen bleven hun verwoestend werk heel de nacht doorzetten. Zodra de zon opkwam hoorden we weer het lawaai van de vliegtuigmotoren. Na enkele uren was dan de bosbrand geblust.
Zoals meestal het geval is, was ook deze brand aangestoken.
Dit keer is de misdadiger (of zijn de misdadigers) erin geslaagd om 52 hectaren bos in as te leggen. Ik ken die vallei erg goed. Vaak trek ik er met mijn zondagse wandelgroep doorheen. Als we die wandeling een volgende keer maken, zullen we aan de linkerkant van de vallei niet alleen een zwart geblakerde berg zien, maar zullen we de onmiskenbare brandlucht ruiken.
Ik word daar erg triest van dat kerels de natuur verwoesten in de hoop op de verbrande berg huizen te kunnen bouwen. De natuur verwoesten om geld te verdienen dus.

Lieve groeten van opa Bruno

No hay comentarios:

Publicar un comentario